23 Haziran 2007 Cumartesi

ÖZGEÇMİŞİM





HAYAT SÜRÜVENİM

Her zaman farklı olduğumu biliyordum. Emeklerken yüzmeyi öğrenen, yürümeyi öğrenirken kumsala resimler çizen. Küçük bir kızdan daha fazlası olduğumu büyürken fark etmeye başladım.

            Her geçen gün sanata, yaratıcı fikirlere ve dünyaya dair merak dolu küçük bir kızken, sanatla yoğrulmuş, meraklı, öğrenmeye, yaratmaya aç bir kadın olarak kozalardan teker teker çıkmaya başladığımda her zaman sorguladığım şey aslında ben kim olmak istiyorum sorusuna  şimdi gerçekten olmak istediğim kişiyim diyerek yanıtlayabilmenin mutluluğunu yaşıyorum.

Gazi Üniversitesi Resim Bölümünü birincilikle tamamladım. Ankara Fotoğraf Sanatı Kurumu’nun açmış olduğu Fotoğraf Temel Eğitim Seminerlerinin 52. döneminde başarılı oldum ve Başarı Belgesi almaya hak kazandım. 1 sene Bulgar Ressam Georgi Apostolovski'den resim dersleri aldım. Kütahya'da öğretmenlik yaptığım yıllarda Tahir Usta ile Heykel çalışmaları yaptım. Ayrıca çarklı çömlek çalışma fırsatı buldum. Gerçekten keyifliydi.1 ay ressam Rüzgar Fidan ile çalıştım. Bana çok şey kattığını düşünüyorum.

           Resimlerimde özellikle atları çalışmak benim için vazgeçilmez bir tutku . Anne  ve babam profesyonel ebru sanatçıları olduğu için onlardan ebru sanatını öğrendim. Ebruyla profesyonel olarak boyaları hazırlayabilecek yetkinlikte uğraşıyorum. Kültür ve Turizm Bakanlığı Ebru Sanatçısıyım. Kültür Bakanlığının  yurtiçi ve yurtdışında açtığı sergilerde ebrularım sergilendi. Yağlı boya,akrilik; suluboya, ahşap dağlama, ahşap boyama, heykel çalışmaları vb. tekniklerde de çalışıyorum.

Merakım, öğrenme aşkım ve araştırmalarım bir çok malzemede yetkin olmamı sağladı. Değişik malzemeler bana çok şey kattı ve daha donanımlı hissediyorum. Denemeler yapmak farklı tasarımlar üretmek keyif veriyor. Ahşap çalışmalarına hobi olarak başladım. Ancak ağaçların kokusu, yaşanmışlığı, doğallığı beni cezb etti. Şimdi doğal ağaç dilimlerine, ağaç köklerine, dallara yakma tekniğiyle ( dağlama )  resimler yapıyor; hediyelik eşyalar, sehpalar, ev aksesuarları tasarlıyorum. Tasarımlarımın, resimlerimin başka insanların evinde hayata karışması beni çok mutlu ediyor.


SERGİLERİM

1.  1987 - Kültür Bakanlığı İkinci Geleneksel Türk Süsleme Sanatları Sergisi, ;
2.  1988 - Kültür Bakanlığı Üçüncü Geleneksel Türk Süsleme Sanatları Sergisi, ;
3.  1989 - Kültür Bakanlığı Dördüncü Geleneksel Türk Süsleme Sanatları Sergisi, ;
4.  1990 - Kültür Bakanlığı Beşinci Geleneksel Türk Süsleme Sanatları Sergisi, ;
5.  1991 - Kültür Bakanlığı Altıncı Türk Süsleme Sanatları Sergisi, ;
6.  1996 - 2004 yılları arası Türk Süsleme Sanatları
7.  1998 yılında Kültür Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın Eskişehir, Erzincan ve Tarsus’ta düzenlediği ebru, tezhip, minyatür kurslarında üretilen eserler sergisi;
8.  2000 - Gazi Üniversitesi Sanat Galerisi, ( Kişisel Ebru Sergisi )
9.  2002 - Eskişehir Kültür Bakanlığı Sanat Galerisi, ( kurs öğrencileri ile)
10. Cumhuriyetimizin 75. Kuruluş Yıldönümü nedeniyle Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın Adana, Afyon, Edirne, Bursa, Amasya, Erzurum, Trabzon, Kütahya, Konya ve Gaziantep’te açılan geleneksel Türk Süsleme Sanatları; ebru, tezhip ve minyatür karma sergileri;
11.  2003 - Kütahya Kültür Bakanlığı Sanat Galerisi, ( Kişisel Ebru Sergisi )
12.  2003 - Türkiye Kalkınma Bankası Sanat Galerisi, ( Sema Elhan ( Aldemir ) – Salih Elhan )
13.  2004 - Kütahya Kültür Bakanlığı Sanat Galerisi, ( kurs öğrencileri ile)
14.  2005 - Türk-İngiliz Kültür Derneği Sanat Galerisi, ( Aile Sergisi )
15.  2005 - Türk-Amerikan Kültür Derneği Sanat Galerisi, ( Aile Sergisi )
16.  2007 - Estergon kalesi-Ankara,
17.  2008 - Altındağ Belediyesi , ( Aile Sergisi )
18.  2008 - Gençlik ve Spor ve İller Fuarı

EĞİTİM VERDİĞİM KURSLAR:
1. Kültür Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı; Kütahya
2. Kültür Bakanlığı Eğitim Dairesi Başkanlığı; Eskişehir
3. M-Art sanat galerisi; Ankara

KİTAPLARIM

1. Türk Ebru Sanatı , 2003, Sema Elhan - Salih Elhan

                                                                       MY LIFE JOURNEY

 I knew I had always been different. While growing up, I started to realize that I was more than just a little girl as learning to swim while crawling or as drawing pictures on the beach when learning to walk.

 Every day, when I was a little girl full of curiosity about art, creative ideas and the world, when I started coming out of cocoons one by one as a woman mixed with art, curious to learn, to create, what I always questioned is that I am actually happy to be able to answer the question of who I want to be, saying that I am who I really want to be now.

 I graduated as the first in the Department Art of Painting at Gazi University. I was successful in my term and was eligible for a Certificate of Achievement in the 52nd of the basic training seminars on photography held by the Ankara Photographic  Art Institution. I got painting lessons from Bulgarian Painter Georgi Apostolovski for one year. During the years of my teaching in Kütahya, I studied sculpture with Tahir Usta. I also had the opportunity to study wheel pottery with him which was really fun. I worked with an artist Rüzgar Fidan for a month whom I think he contributed many things to me.

 It is an indispensable passion for me to work especially on horses in my paintings. Because my parents were professional marbling artists that I learned the art of marbling from them. I deal with marbling professionally with the competence to prepare paints. I'm also a marbling artist at the Ministry of Culture and Tourism. My marbling works was exhibited in the exhibitions organized by the Ministry of Culture at home and abroad. I also work in techniques of oil painting, acrylic, watercolor, wood etching, wood painting, sculpture work, etc..

 My curiosity, my love of learning and my research have enabled me to become proficient in many materials of Art. Different materials have contributed a lot to me and I feel better equipped now. Trying and producing different designs gives me more pleasure. I started woodworking as a hobby but later on the smell of the trees, their life and of being natural attracted me much more. Now I make paintings with the technique of burning ( etching ) on natural tree slices, tree roots and branches from what I design souvenirs, coffee tables and home accessories. I'm very happy with my designs and my paintings being involved in life within other people's homes.

 

           MY EXHIBITIONS

1. 1987- The Second Exhibition Of Traditional Turkish Decorative Arts Of The Ministry Of Culture, ;

2. 1988- The Ministry Of Culture, Third Exhibition Of Traditional Turkish Decorative Arts, ;

3. 1989- The Ministry Of Culture, Fourth Exhibition Of Traditional Turkish Decorative Arts, ;

4. 1990- The Ministry Of Culture, Fifth Exhibition Of Traditional Turkish Decorative Arts, ;

5. 1991- The Ministry Of Culture, Sixth Turkish Decorative Arts Exhibition, ;

6. Turkish Decorative Arts between 1996 and 2004

7. Exhibition of works produced in marbling, illumination and miniature courses organized by the Department of Education of the Ministry of Culture in Eskisehir, Erzincan and Tarsus in 1998;

8. 2000-Gazi University Art Gallery, (Personal Marbling Exhibition )

9. 2002-Eskisehir Ministry of Culture Art Gallery, (with course students)

10. Due to the 75th anniversary of the establishment of our Republic, traditional Turkish Decorative Arts; with marbling, illumination and miniature group exhibitions held in Adana, Afyon, Edirne, Bursa, Amasya, Erzurum, Trabzon, Kütahya, Konya and Gaziantep.

11. 2003- Kütahya Ministry Of Culture Art Gallery, (Personal Marbling Exhibition )

12. 2003- Development Bank Of Turkey Art Gallery, (Sema Elhan (Aldemir) - Salih Elhan )

13. 2004- Kütahya Ministry of Culture Art Gallery, (with course students)

14. 2005- Turkish-British Cultural Association Art Gallery, (Family Exhibition )

15. 2005- Turkish-American Cultural Association Art Gallery, (Family Exhibition )

16. 2007 - Estergon Castle-Ankara,

17. 2008- Altindag Municipality , (Family Exhibition )

18. 2008 - Youth and Sports, (Provinces Fair )

 

         COURSES I GAVE:

1. Department Of Education Of The Ministry Of Culture; Kütahya

2. Department Of Education Of The Ministry Of Culture; Eskişehir

3. M-Art, Art Gallery; Ankara

 

         MY BOOK:

* Turkish Marbling Art, 2003, Sema Elhan-Salih Elhan

Hiç yorum yok: